Ekonomi

Kerevitaş inovasyonla büyüyerek cirosunu 10,7 milyar TL’ye çıkardı

Kerevitaş inovasyonla büyüyor, cirosunu artırıyor

10,7 milyar TL’ye çıktı

 

 

Dondurulmuş gıda ve margarin reyonunda Türkiye’de pazar lideri olan Kerevitaş, Temmuz-Eylül döneminde satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artırarak 4,3 milyar TL net ciro elde ederken, FAVÖK’ü ise yüzde 72 arttı. aynı dönemde 723 milyon TL’ye yükseldi. Kerevitaş’ın ilk dokuz ayda toplam cirosu 10,7 milyar TL’ye ulaşırken, aynı dönemde toplam ihracatı da 1,2 milyar TL oldu. Kerevitaş, margarin kategorisinde Türkiye’nin petrol ihracatının yüzde 34’ünü* tek başına gerçekleştiriyor; Gürcistan, Romanya, Arnavutluk, Kazakistan, Kosova, Madagaskar ve Irak’ta pazar liderliğini sürdürdü.

 

Kerevitaş’ın lider markası SuperFresh, üçüncü çeyrekte bir önceki çeyreğe göre +1,7 puan artışla yüzde 43’lük paya ulaşarak orta sınıftaki açık liderliğini pekiştirdi. SuperFresh, inovasyon odaklı büyüme stratejisi doğrultusunda sektöre yön veren yenilikçi ürünleri piyasaya sürmeye devam etti. Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip olan Bizim Yağ ve Teremyağ gibi değerli markalarıyla yüzde 65,6 ciro payı elde ederek pazar liderliğini sürdürdü.

 

Altınkılınç: “Sürdürülebilir başarımız 2023’te de sürüyor”

 

Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, 2023’ün ilk 9 ayından itibaren yavaşlamadan yeniliklerini ve sürdürülebilirlik odaklı büyümelerini sürdürdüklerini belirterek şunları söyledi: “Kerevitaş olarak, satış gelirlerimizi stratejik kanal kategorisi perspektifimiz doğrultusunda artırıyoruz. Farklı ihtiyaçlara cevap veren ürün portföyümüzü her geçen gün geliştirerek, inovatif ürünler geliştirerek faaliyet gösteriyoruz.” Yenilikçi ürünlerimizi farklı bir bakış açısıyla müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bir yandan Türkiye Cumhuriyeti Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenen ilk Ar-Ge merkezlerine sahip olmanın sorumluluğuyla Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Türkiye’deki istikrarlı büyümemizin yanı sıra, ürünlerimizi 5 kıtada 45’ten fazla ülkeye ihraç ederek tüm dünyaya ulaştırıyoruz. “Yılın ilk dokuz ayındaki sürdürülebilir büyümemizi yılın son çeyreğinde de sürdürerek 2023 yılını başarılı iş sonuçlarıyla kapatmayı hedefliyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu